Över 50 års erfarenhet!

Kundservice: 08-735 75 25

Köpvillkor

Priser och betalning

I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Ångerrätt

På vinlagring.se har du alltid rätt att ångra ditt köp, utan att ange något skäl, inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta. Meddelandet måste klart och tydligt ange vilket köp det rör sig om och att du ångrar köpet. Maila oss på info@vinlagring.se och ange ditt ordernummer i ämnesraden.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid så räcker det med att du skickar ditt meddelande till oss innan tidfristen om 14 dagar går ut. Tänk på att packa upp din vara så försiktigt som möjligt samt att spara emballaget för att kunna returnera varan på ett säkert sätt. Kunden ska inom 14 dagar efter meddelandet om ånger även skicka in varan. 

Är en varas värde förminskad, d.v.s. om varan blivit använd eller av andra orsaker inte kan betraktas som ny, har kunden ändå 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag då kunden eller en annan av kunden utsedd person (dock inte transportören) fått varan i fysisk besittning. Kostnad för installation betalas ej tillbaka. I det fall en vara returneras skadad eller använd mer än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans egenskaper reserverar vi oss för att göra ett värdeminskningsavdrag vid återbetalning på upp till 100% av varans värde.

Att skicka tillbaka ett vinkylskåp kostar ungefär 400kr. Vi hjälper dig med att boka upphämtning. 

Blankett för hittar du här.

Garantier och service

Produkter som säljs på Vinlagring.se säljs med 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt enligt Konsumenköpslagen. Det innebär att kunden kan få felaktiga varor reparerade eller utbytta, få pengarna tillbaka eller få ett prisavdrag, beroende på hur den individuella situationen ser ut.

Detta kräver att reklamationen är berättigad, d.v.s. att felet inte uppstått som ett resultat av att kunden använt produkten felaktigt eller själv har orsakat skadan på produkten. Om det visar sig att det inte är något fel på varan måste kunden själv betala för reparationen eller servicebesöket.

Vi står för kostnader vid en godkänd reklamation. Konsumenten måste minska sin skada och även eventuella skador på annat genom att inte använda den felaktiga varan

Vill du reklamera en vara så kontaktar du oss på info@vinlagring.se och att återge vad problemet är så detaljerat som möjligt.

I det fall en konsument inte är tillfreds med hanteringen i ett ärende kan ni vända er till ARN. Konsumenten kan även vända sig till EU-kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning. Eventuell tvist löses av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se Box 174 101 23 Stockholm EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Åldersgräns

Man måste vara över 18 år för att få handla på Vinlagring.se.

Integritetspolicy

Läs mer här

Leveransalternativ

Hämta i butik

Du kan alltid välja att själv hämta din beställda vara i vår butik i Solna. Att hämta ut varan i butik är kostnadsfritt och görs under våra ordinarie öppettider. Finns varan i lager meddelar butiken detta via e-post, sms eller telefon när varan är klar att hämtas. Skulle varan vara tillfälligt slut i lager så meddelas Du när varan beräknas finnas klar för uthämtning. 

Hemleverans

Det är alltid fri hemleverans till tomt/portgräns när du beställer vinkylskåp på vinlagring.se. Du blir aviserad av fraktbolaget för bokning av tid. Chauffören hjälper ej till att lyfta in din vara i hemmet. Vanligen levereras din beställda vara inom 7 arbetsdagar. Önskar du ett senare leveransdatum är det viktigt att du meddelar butiken detta inom 24 timmar efter lagd order. 

OBS! Fri frakt gäller vid köp över 500kr samt ej Vinkylskåp från Amphora eller inredning, vinställ/vinhyllor, vintunnor och möbler till Vinkällare. Kontakta oss vidare för frågor kring frakt.

Hemleverans med inbärning (endast Stockholm)

Önskar du hjälp att få din beställda vara inburen så kan detta köpas till för 695:-. Denna tjänst gäller endast Stockholmsområdet. Din beställda vara beställs till vårt lager och vår leveransfirma, 78 Elservice, kontaktar er inom 48 timmar och bokar en tid för utkörning. 

Hemleverans med installation och bortforsling (endast Stockholm)

Önskar du få hjälp med leverans, avemballering och installation av ditt vinskåp eller vinkyl så kan detta köpas till för 1.100:-. Din beställda vara beställs till vårt lager och vår leveransfirma, 78 Elservice, kontaktar er inom 48 timmar och bokar en tid för installation. Har ni en defekt produkt som ni önskar returnera så tillkommer 195:-.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.

Transportskada

Om du upptäcker en transportskada på din vara, se till att detta noteras på den del av fraktsedeln som chauffören behåller. Anmäl sedan skadan till oss på vinlagring.se omgående, från det att du mottagit din vara. Detta gäller även vid dold skada som upptäcks först när varan avemballerats.

Dröjsmål

Vi gör alltid vårt yttersta för att leverera beställda varor inom angiven leveranstid. Vi kommer om möjligt kontakta dig vid en leveransförsening och avtala en ny tid. Skulle leveranstiden vara av väsentlig betydelse kan du som konsument ha rätt att häva köpet utan extra kostnad.

Betalningslösningar

Kortbetalning: Du kan betala med Visa eller Mastercard. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.

Direktbetalning internetbank: När du väljer att genomföra ett köp slussas du till din Internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Faktura: Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Ingen faktura avgift, betallningsvillkoret är 14 dagar.

Delbetalning: Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan

Klarna: Här kan ni läsa mer om klarnas köpvillkor.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas till vår butik.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot meddelandet. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Återbetalning vid retur
Vid returnerad vara så återbetalas köpet inom 14 dagar, dock inte tillköpta frakt- och installtionstjänster. Återbetalning sker först när varan har kommit i retur till oss
Detta ska ske på samma sätt som betalningen gjordes från början. Inga extra avgifter får belastas konsumenten vid en återbetalning.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.